Rampa przeładunkowa – podstawowe informacje

Rampa przeładunkowa głównie hydrauliczna to popularne i często stosowane rozwiązanie w branży logistycznej. Każdy nowoczesny magazyn, aby być w pełni mobilny musi być wyposażony w conajmniej kilka doków załadowczych.

rampa przeładunkowa

Miejsca te umożliwiają płyny transport, czyli wjazd i wyjazd nawet bardzo ciężkich materiałów z regałów magazynowych na platformę samochodu.
Rampy przeładunkowe przeważnie są hydrauliczne. Stosowane są wszędzie tam, gdzie występuje różnica wysokości pomiędzy platformą samochodu a rampą betonową i nie można wykorzystać tak zwanego mostka sprężynowego. Ponadto rampy przeładunkowe powinno się wykorzystywać na magazynach o dużym natężeniu ruchu.
Jeżeli chodzi o kwestie techniczne rampy przeładunkowej to podstawowe informację wyglądają następująco. Rampa przeładunkowa umożliwi wjazd i zjazd wózków widłowych, elektrycznych wózków paletowych oraz popularnie zwanych ręcznych paleciaków przy różnicy wysokości około plus minus dwanaście i pół procent. W praktyce oznacza to, iż platforma samochodu może znajdować się maksymalnie około trzystu trzydziestu milimetrów powyżej tyle samo poniżej poziomu magazynu. Wszystko to w przypadku standardowej rampy o wymiarach dwa tysiące na dwa tysiące pięćset milimetrów.
Na rynku producentów rampy przeładunkowe mogą występować w formie ocynkowanej lub malowanej. Dodatkowo powinny być one wyposażone w gumowe odbojniki.
Montaż rampy jest stosunkowo prosty. Osadza się ją w przygotowanym wcześniej fundamencie. Każdy zleceniodawca określa szczegółowe wytyczne co do usadowienia rampy oraz przewodów elektrycznych. Nośność rampy powinna mieć około 6000 kilogramów. Standardowe wymiary to 2000×2500 milimetrów. Przeważnie każda konstrukcja rampy jest spawana. Powierzchnia rampy powinna być tempa i dostosowana do pracy w trudnych warunkach atmosferycznych, zapewniająca bezpieczną pracę.